perjantai 8. huhtikuuta 2011

Kyllä puuhaa riittää


Ihan kuin minulla olisi pienoista kiirettä, vaikkei luulisi. Matkan jälkeen oli jo odottamassa kokeiden korjausta ja koeviikon valvontaa, pidinpä ruotsin suullisen kurssin loputtua suullisen kokeenkin kirjallisen lisäksi.

Ja minulla on ihmeellinen taipumus saada valvonnoissakin aina ne pisimmät ja valvottavimmat jaksot. Valvontojen ajankohdan saa itse valita, joten ei pitäisi valittaa, mutta en aina ymmärrä katsoa omaa etuani :( Eilenkin olin laittanut valvonnat jo aamusta, koska ajattelin, että saan loppupäivän kekkuloida vapaana, mutta menikin niin, että minä istuin parituntiset kokeessa tiiviisti, ja kun tuli muiden valvontavuoro, olivat oppilaat lähteneet jo kokeesta pois! Hehee. Ja sen kerran kun laitan itseni viimeiseksi valvojaksi, sattuukin jotain pitkää matikkaa tai fysiikkaa ja siellä istuu joku ihan viime tippaan asti. No joo, sainpas sanoa. Oikeasti, hyvähän se on, että eivät hätiköi. Tuskin minun elämääni heilauttaa, istunko pari tuntia kotona vai koulussa.

Olen vähitellen yrittänyt saada paikkoja kuntoon kotona, sillä ensi maanantaina illalla haen erään oppilaan vanhemman kanssa saksalaisia kaupungista junalta. Peräti kymmeneksi päiväksi tulee taas viisi saksalaista oppilasta suomalaiseen kouluelämään tutustumaan. Jakso on tavallaan heidän TETtinsä. Ja Gabi-opettaja asuu taas meillä. Saapa nähdä, millaiset ovat reaktiot, kun lunta on vielä vaikka kuinka paljon. Olen yrittänyt informoida, että ottavat lämmintä vaatetta mukaan. Ei täällä sentään 25 asteen lämpötiloja ole, kuten Saksassa, mistä olen joidenkin Saksassa asuvien blogikavereiden sivuilta saanut tietää.

Kuva ei nyt ole saksalainen kuten kuuluisi, vaan arabiaa, vaikka välillä ehdin luulemaan tekstiä hepreaksi. Siitä huolimatta tuo teksti on minulle ihan sitten hepreaa.

6 kommenttia:

Allu kirjoitti...

Parasta tosiaan varottaa niitä saksalaisia, sillä meillä on ihana ilma. Olin tänään haistavinani tuomen tuoksun.

isopeikko kirjoitti...

Se näyttikin ihan hebrealta :)

isopeikko kirjoitti...

eikun heprealta, peikko vahingossa vähän hianosteli :)

Kirlah kirjoitti...

allu: älä puhu enää kukista, minä en kestä ;)
Kävin juuri ulkona kuvaamassa pihamaisemaa ja lähetin saksalaisille, lämpötila +2 astetta, ei puhettakaan tuomenkukista :(

isopeikko: joskus suomikin näyttää ja kuulostaa ihan heprealta. Riippuu vähän siitäkin, kuka puhuu ja kirjoittaa.

Anonyymi kirjoitti...

ps. kuvassa ei kyllä ole hepreaa eikä hebreaa - vaan arabiaa - siis se mikä ei ole latinalaista

Kirlah kirjoitti...

anonyymi: Kiitos kovasti.
Tuota minä vähän pelkäsinkin, että sotkin saamani kuvat ja niiden selostukset. Korjaanpa heti tuohon tekstiinkin. Epäilin siksikin, että muistaakseni heprealaisissa kirjaimissa ei ole noita kirjainten ylä- ja alapuolella olevia pisteitä.