torstai 11. huhtikuuta 2013

Pakkopulla päätöksessä

Olen saanut omalta osaltani lukuvuoden päätökseen. Kaikki kokeet on korjattu, numerot annettu, jopa kansalaisopiston tunnit on kaikki pidetty. 

Olen tyytyväinen, että ensi vuodeksi löytyi tunteja ilman suurempia vaikeuksia. Ensi vuonna tulee olemaan mielenkiintoinen vuosi. Minulle on vielä muutama ruotsintunti lukiosta omalta paikkakunnalta, myös etäopetusta. Koska lukion ekalle ei oteta enää uusia oppilaita, eikä etäpaikkakunnalla ole enää muuta kuin abeja, eivät tunnit riitä. Sain kaupungista lisätunteja, niin ikään lukiokursseja. Se vain tietää  parin tunnin ajoaikaa päivittäin, mutta eiköpähän nämä pari viimeistä työvuotta saa menemään vaikka aidanseipäänä, jos ei muu auta. Sitä paitsi ei sinne tarvitse kulkea kuin kerran viikossa. Niin sulkeutuu ympyrä. Olen aloittanut urani kulkemalla toiselle paikkakunnalle töihin, ja samoin näemmä tulen sen myös päättämään. 

Kansalaisopiston espanjaa piti minun aluksi pitää vain vähän alkeita. Nyt olen jo pari vuotta vetänyt samaa ryhmää, ja opiskelijat olivat sitä mieltä, että eiköhän me jatketa ensi vuonnakin. Minä vähän epäilin, jaksanko iltatyötä enää, kun pitää alkaa kaupungissa kulkea, mutta sovittiin, että jos ainakin jouluun saakka. Nyt huomasin, että en vain ole muistanut puhua asiasta mitään rehtorille. Ehkä olisi asiallista mainita hänellekin :) Jos vaikka määrärahat eivät riitäkään.

Kun minulle ei kerran ole enää saksantunteja, erosin Suomen Saksanopettajistakin ja liityin sen sijaan Espanjanopettajiin. Näin pääsen espanjanopettajien koulutuksiinkin. Olen jo ilmoittautunut viikon kuluttua olevalle päivän kurssille. Aion taas tappaa kaksi kärpästä yhtaikaa. Käyn tapaamassa samalla erästä kaveria tuolla paikkakunnalla.

Mutta nyt kiireesti klipsitöiden kimppuun. Viikon kuluttua alkaa kansalaisopiston kevätnäyttely, ja minulla on useita klipsilaukkuja, joita voisin viedä näyttelyyn. Minulta vain puuttuu kaikista vuorit ja useista vetoketjut, kiire tulee niiden kanssa!
*****
P.S. Kuvassa ei ole myyrän kaivamia kasoja vaan pilkkireikiä jäällä.

1 kommentti:

Elina kirjoitti...

Moi! Kattelin sun blogia, ja totesin sen sopivaksi seuraavaan blogimerkintääni "blogeja, blogeja, blogeja". Sinne laittelen blogeja pohjoisesta etelään, idästä länteen. Voisinko laittaa siihen lyhyitä tekstinpätkiä, kuvia ja muuta juttua blogistasi? Saattaisit saada lukioita, tai ainakin pari kommenttia!:) Jos siis tämä käy sinulle, laita kommenttia tämän osoitteen : http://thisisourlife.blogaaja.fi/ blogiin! Kiitos tuhannesti!!