tiistai 10. heinäkuuta 2012

Kalsarit kateissa

Pienten lasten kanssa työskentely olisi varmaan mielenkiintoista, kun se on näin vain "harrastuksenakin" ihan ylivoimaisen mahtavaa. Lapsenlapsi on tullut meille taas pariksi viikoksi uimakoulun takia, koska vanhemmat ovat kiireisiä eivätkä ehtisi viedä häntä uimakouluun omalla paikkakunnalla.

Tänään oli toinen päivä. Ja kun lapsia on aina samassa ryhmässä toista kymmentä ja uusi ryhmä tulee samaan aikaan, kun entinen poistuu, voi vain kuvitella, millainen vilske pukukopissa käy. Kun lasta haettiin uimakoulusta, pukukopista kuului: "Vaari, missä mun kalsarit on?" No mistäs se vaari siitä nyt yhtäkkiä kalsareiksi muuttuu. Joku ehdotti, että katso onko ne sulla päällä. Ja voi ihmettä, lapsi oli laittanut uimahousut kalsareiden päälle ja uinut kaksilla housuilla. Arveli vissiin, että yksillä housuilla ei tarkene :) Ja sitten vielä oli jättänyt lähtiessä koko satsin päällyshousujen alle, jolloin kaikki paikat auton istuimia myöten olivat ihan märkiä.

Tyttöjen pukukopista kuului puolestaan: "Isi, mulla ei oo alushousuja missään, tuu ettimään!" En tiedä, miten tuo episodi päättyi, löytyikö housut vai oliko joku lapsi laittanut kahdet housut tai ottanut vahingossa väärät.
 Ja kun sitten viimeinen lähti pois poikien pukukopista, jäi penkille lojumaan yhdet kalsarit. Joku muukin siis lähti kotiin ilman housuja.

Ja tämän kaiken pääsin kirjoittamaan, kun lapsi sanoi minulle, että "mee sinä vaan kattomaan sitä plokias, minä paukutan näitä klipsejä sillaikaa!"
On nimittäin niin, että jos aikoo tehdä jotain juomatölkin klipseistä, on ne ensin pestävä, sitten pihdeillä vääntää niin, että ei jää teräviä piikkejä, ja lopuksi vasaralla paukutettava piikit sileiksi. Lapsi on kovin innostunut tuosta vasarahommasta, joten mielellänihän minä sen hänelle suon!

5 kommenttia:

Hannele på Hisingen kirjoitti...

hihi, lasten kanssa aina hauskaa,
meillä 3-vuotias ihan tuttu iPadin kans.

Allu kirjoitti...

Ihania nuo lasten puheet. Meillä kuului eilen naapurista huuto:
"Ich kann es selbst, ich kann es schon seit Jahren ."
Huutaja on 4v.

Kirlah kirjoitti...

Hannele: Kaikenlaista hauskaa keksivät, ja ihan tahattomasti :)
Meidän jälkikasvu ei oikein tykkää tietokoneista. Tekee vain joitain tiettyjä asioita.

Allu: :)
Tuli vielä mieleen, että eräänä päivänä lapsi yritti heittää pesäpalloa ilmaan ja lyödä sitä sitten mailalla. Sanoin, että minä voin syöttää hänelle. Tällöin lapsi sanoi, että ei hän ole mikään pikkulapsi enää.
Minä yritin selittää, että ei se ole avuttomuuden merkki, jos toinen heittää pallon ilmaan, ja toinen lyö. Niin kuuluu pelissäkin pelata.
Lapsi sanoi minulle, että "etkö sinä mumma ymmärrä vitsejä! Minä tarkoitin siinä sitä syöttämistä!"

mm kirjoitti...

Kyllä oli leppoisa kirjoitus... Hyvä olo tuli lankoja pitkin wlania hyväksikäyttäen tänne asti :)

Kirlah kirjoitti...

mm: meilläkin on tosi kivaa. :)